زودانزالی و روش های درمان آن

زودانزالی به حالتی گفته می شود که فرد توانایی کنترل خروج منی از آلت تناسلی خود را ندارد. در این مقاله به علل و روش های درمانی زودانزالی می پردازیم.

این اختلال ممکن است در مواقع مختلفی از رابطه جنسی بروز کند و سبب شود تا ارتباط مرد و شریک جنسی او تحت تاثیری منفی قرار گیرد و رابطه جنسی بی‌کیفیت شده و در مدت زمانی کوتاه به پایان برسد.

این اختلال سبب خواهد شد تا طرفین رابطه از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر لذت نبرند و در عوض در مورد رابطه جنسی هراس و حتی دیدی منفی پیدا کنند و همچنین اعتماد به نفس آن‌ها کاهش یابد. این مشکل می‌تواند در بلندمدت سبب ایجاد اختلاف میان همسران شود و در نهایت به سست شدن بنیان خانواده و حتی طلاق منجر شود. در این مقاله با سبحان طب همراه باشید تا به بررسی اختلال زودانزالی و همچنین دلایل و راه‌های درمان آن بپردازیم.

علت زودانزالی در مردان مجرد

این مشکل یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی موجود در میان مردان است و ممکن است برای هر مرد در طول زندگی رخ دهد. یکی از دلایل شایع که سبب ایجاد زودانزالی در افراد مجرد می‌شود بازی بیش از حد با آلت تناسلی است.

خودارضایی و استمنا در صورتی که در دوران نوجوانی بیش از حد صورت بگیرد سبب بروز مشکل زودانزالی در افراد مجرد خواهد شد. این مسئله سبب می‌شود تا بدن خیلی سریع از حالت طبیعی خارج شود و به انزال برسد. وقتی فرد به طور مداوم خود ارضایی می‌کند بدن او عادت می‌کند تا خیلی سریع به انزال برسد و نعوظ کوتاه و بی‌کیفیت خواهد شد.

علت زودانزالی در مردان متاهل

دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند سبب بروز انزال زودرس در مردان متاهل شوند. یکی از این عوامل، عوامل روانی هستند. برای مثال فرد ممکن است که در حین رابطه جنسی با اضطراب مواجه شود. بی تجربه بودن در رابطه جنسی و همچنین داشتن تجربیات تلخ و ناموفق در روابط جنسی قبلی می‌توانند سبب ایجاد اضطراب و استرس در عملکرد شخص به هنگام ایجاد رابطه جنسی شوند.

این اضطراب می‌تواند به دنبال مسائل فرهنگی و مذهبی در فرد ایجاد شوند. یکی از عواملی که در کشورهای جهان سوم سبب ایجاد اختلالات جنسی در مردان می‌شود تاثیر عوامل فرهنگی و مذهبی است. این احساس سبب می‌شود تا فرد از ایجاد رابطه جنسی احساس گناه کند و زودانزالی مردان را به دنبال خواهد داشت. استرس و فشار نیز می‌تواند بر روی تمام جوانب زندگی فرد و از جمله زندگی جنسی فرد تاثیر بگذارد. گاهی استرس و فشار به حدی بر روی مرد زیاد است که رابطه جنسی را به کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیامدهای بسیار منفی به دنبال خواهد داشت. وقتی یک مرد تحت استرس و فشار شدید قرار گیرد تمرکز خود را بر روی این عوامل می‌گذارد و این موضوع باعث می‌شود تا در حین ایجاد رابطه جنسی صمیمیت و شور کامل را نداشته باشد. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر سبب می‌شوند تا فرد رابطه جنسی بی‌کیفیتی را تجربه کند و با زودانزالی دست و پنجه نرم کند و در نتیجه شریک جنسی او نیز از رابطه لذتی نبرد و حتی از رابطه متنفر شود.

یکی دیگر از عواملی که سبب زودانزالی می‌شود و در میان مردان متاهل و مجرد مشترک است سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات است. سیگار کشیدن می‌تواند سبب بروز آسیب‌های بسیار جدی بر روی بدن شود و یکی از آسیب‌های بسیار خطرناکی که به دنبال دارد ایجاد زودانزالی در مردان است. وقتی فرد سیگار می‌کشد، نیکوتین موجود در آن باعث می‌شود تا عملکرد رگ‌های خونی موجود در بدن فرد و همچنین اکسیژن ‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن تحت تاثیر قرار بگیرد.

در عمل نعوظ خون‌رسانی به بافت آلت تناسلی مردان بسیار مهم است و سیگار کشیدن و نیکوتین موجود در آن، خون‌رسانی به این ناحیه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع سبب ایجاد زودانزالی در مردان خواهد شد.

مورد دیگر که سبب ایجاد این اختلال در افراد متاهل می‌شود استفاده از برخی از داروها است. افراد متاهل ممکن است برای بهبود و ارتقا کیفیت رابطه جنسی خود با همسرشان روی به مصرف برخی از داروهای جنسی بیاورند. این داروها ممکن است در طولانی‌مدت تاثیری منفی بر روی آلت تناسلی مردان بگذارند و سبب بروز زودانزالی شوند. پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از داروهای شیمیایی از اسپری‌های تاخیری استفاده نمایید که عوارض کمتری دارند.

همچنین مورد دیگری که می‌تواند سبب بروز این مشکل در مردان متاهل و مجرد شود اعتیاد به مواد مخدر است. مواد مخدر نیز همچون برخی از داروها می‌توانند تعادل مواد شیمیایی موجود در مغز را تحت تاثیر منفی قرار دهند و در نتیجه عملکرد مغز با مشکل مواجه شود. این موضوع در نهایت اختلالات جنسی از جمله انزال زودرس را به همراه خواهد داشت.

حل مشکل زودانزالی در مردان

خداحافظی با زودانزالی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از زودانزالی رنج می‌برید حتما به دنبال آن هستید تا بتوانید با این مشکل خداحافظی کنید و به دنبال روش‌های درمان و بهبود این مشکل هستید. در این قسمت به برخی از راه‌های درمانی مفید برای درمان اختلال جنسی زودانزالی اشاره شده است.

اسپری درمان زودانزالی

اگر با مشکل انزال زودرس مواجه هستید و دوست دارید برای درمان این مشکل از داروهای شیمیایی استفاده کنید باید بدانید که اسپری‌های تاخیری گزینه‌های مناسبی هستند. استفاده از اسپری تاخیری یک روش سریع برای درمان اختلال زوانزالی به حساب میآید. این محصولات انواع گوناگونی دارند. یکی از انواع آن، اسپری تاخیری لیدوکائین است. این اسپری سبب می‌شود تا آلت تناسلی با بی‌حسی موضعی مواجه شود و در نتیجه از انزال زودرس جلوگیری خواهد کرد.

نوع دیگر اسپری تاخیری که می‌توانید برای درمان از آن بهره ببرید اسپری تاخیری اتانول است. اتانول جزو موادی است که هیچ گونه عوارضی را برای پوست شما ایجاد نمی‌کند. به همین جهت این ماده یکی از موثرترین ماده‌های موجود در ساخت اسپری تاخیری به حساب می‌آید. اتانول موجود در اسپری تاخیری اتانول از نوع اتانول موجود در عطریات است و در نتیجه هیچ‌گونه عارضه‌ای را برای پوست شما به دنبال نخواهد داشت.

نوع دیگر اسپری تاخیری، اسپری بنزوکائین است. بنزوکائین نیز جزو مواد بی‌حس کننده به حساب می‌آید. از این بی‌حس کننده می‌توان در درمان انزال زودرس استفاده کرد. این ماده می‌تواند اثرگذاری بین 30 تا 40 دقیقه داشته باشد و انزال زودرس را بهبود بخشد. اسپری ویگا از یکی از معروف ترین برند هایی است که از این ماده در ساخت محصول خود بهره می برد.

اسپری تاخیری بنزیل الکل نیز نوع دیگری از اسپری تاخیری است. این ماده دارای رایحه‌ی خوبی است و در صنعت آرایشی نیز کاربرد دارد. این ماده نیز هیچ‌ گونه عارضه پوستی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

اما برای استفاده از اسپری تاخیری باید چند نکته رعایت شود. در گام اول استفاده از اسپری تاخیری باید آلت تناسلی مردانه به خوبی با آب و صابون شسته شود. بعد از اینکه آلت تناسلی مرد به خوبی شسته شد منافذ پوستی بهتر باز خواهند شد و در نتیجه اسپری تاخیری بهتر جذب خواهد شد.

برای استفاده از اسپری تاخیری آن را در فاصله 4 تا ده سانتی‌متری آلت تناسلی خود قرار دهید و سپس شروع به اسپری کردن آن بر روی آلت تناسلی کنید. توجه داشته باشید که در این حالت آلت تناسلی باید در حالت نعوظ قرار گیرد و اسپری مورد نظر باید در زیر قسمت کلاهک و قسمت تحتانی آلت تناسلی استفاده شود.

اگر اسپری تاخیری را بر روی بدنه آلت تناسلی خود استفاده کنید فایده‌ای نخواهد داشت. همچنین حتما به یاد داشته باشید که استفاده از این اسپری بر روی بیضه‌ها ممنوع است. به علاوه دقت داشته باشید تا مبادا اسپری وارد مجاری ادراری شما شود.

بعد از اینکه محلول مورد نظر را در ناحیه مجاز به خوبی اسپری کردید، منتظر بماند تا آلت تناسلی شما خشک شود. اگر احساس کردید که محلول کافی نبوده است بار دیگر آن را اسپری کنید. اما توجه داشته باشید که میزان زیادی از اسپری را به یک ‌باره بر آلت تناسلی اعمال نکنید.

حتما توجه داشته باشید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه قبل از انجام عمل دخول اسپری کردن را انجام دهید. چراکه در غیر این صورت ترشحات واژن سبب خواهند شد تا اسپری موجود بر روی آلت تناسلی مرد پاک شود.

همچنین توجه کنید در صورت مواجه شدن با سوزش و خارش و یا هرگونه عارضه دیگر مصرف اسپری را به سرعت متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

درمان زود انزالی با تغذیه و طب سنتی

درمان زودانزالی با تغذیه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با انزال زودرس دست و پنجه نرم می‌کنید اما نمی خواهید از یک اسپری تاخیری قوی برای درمان این مشکل استفاده نمایید، خبر خوب این است که شما می‌توانید انزال زودرس را با استفاده از تغذیه و همچنین مواد گیاهی بهبود بخشید.

این اختلال یک مشکل رایج است و تقریبا 30 درصد از مردان جهان با آن دست و پنجه نرم می‌‌کنند. راه‌های طبیعی زیادی برای درمان این مشکل از طریق تغذیه وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید برای رفع این مشکل از غذاهایی استفاده کنید که غنی از روی هستند.

مواد دیگری همچنین انجیر، کندر، شاه‌‌ زیره و … نیز در درمان این مشکل موثر واقع خواهند شد. به گفته برخی از متخصصان یکی از مهم‌ترین علل این اختلال در مردان سردی اندام‌های جنسی آنان است. در صورتی که تغذیه شما به صورتی باشد که در آن از موادی با طبع گرم استفاده شود این مشکل و سایر اختلالات جنسی شما تا حد زیادی بهبود خواهند یافت.

به عنوان یک نکته مهم در تغذیه به یاد داشته باشید که خرما نقشی مهم را در درمان این مشکل بازی می‌کند. همچنین هویج نیز از دیگر مواد طبیعی مهم برای رفع این اختلال است. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از هندوانه نیز می‌تواند به بهبود این اختلال کمک کند چراکه هندوانه دارای خواص آرام‌بخش است و می‌تواند سبب آرام شدن رگ‌های خونی شود. همچنین ماده سیترولین موجود در هندوانه در افزایش میلی جنسی موثر است.

درمان با عسل

یکی از راه‌های درمان این اختلال عسل است. برای درمان این مشکل با عسل می‌توانید آن را با سیاه‌دانه مخلوط کنید. سیاه دانه دارای طبیعتی گرم و خشک است و همچنین زمانی که با عسل ترکیب شود خاصیت آن افزایش یافته و در سراسر بدن پخش می‌شود. برای درمان مشکل انزال زودرس با عسل و سیاه‌دانه هر شب قبل از اینکه بخوابید یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه 7 عدد سیاه‌دانه بجوید و بخورید.

همچنین عسل به همراه زنجبیل نیز تاثیر بالایی بر درمان انزال زودرس دارد. زنجبیل می‌تواند جریان خون را در ماهیچه‌های آلت تناسلی افزایش دهد و همچنین سبب می‌شود تا بتوانید خروج منی را کنترل کنید. همچنین این ماده سبب گرم شدن طبع بدن و همچنین دوام نعوظ خواهد شد. از سوی دیگر عسل نیز خاصیت زنجبیل را افزایش می‌دهد. برای درمان این اختلال جنسی می‌توانید یک قاشق چایخوری زنجبیل را با عسل مخلوط کنید و از آن استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید عسل را با دارچین مخلوط کنید. دارچین ماده‌ای است که همچون عسل در درمان انزال زودرس مشکلات جنسی بسیار موثر است. برای این کار کافی است تا 2 قاشق چایخوری از پودر دارچین را با 5 قاشق غذاخوری آب و عسل مخلوط کنید. این ترکیب را روزی سه مرتبه میل کنید.

درمان با سیر

یکی دیگر از راه‌های طبیعی و گیاهی برای درمان انزال زودرس استفاده از سیر است. برای این کار هر روز 2 تا 3 حبه سیر خام را بجوید. این موضوع سبب می‌شود تا ناتوانی جنسی شما بهبود پیدا کند. همچنین خوردن نان سیر تهیه شده از غلات کامل به شما کمک می کند تا اسپرم‌هایی سالم تولید کنید.

درمان با حنا

یکی دیگر از راه‌های طبیعی برای درمان اختلال جنسی انزال زودرس استفاده از حنا است. حنا دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده است و سبب می‌شود تا ضخامت پوست آلت تناسلی مردان افزایش پیدا کند. برای اینکه از حنا استفاده کنید، ابتدا باید توجه داشته باشید که آلت تناسلی خود را به خوبی با آب و صابون شست و شو دهید. بعد از انجام شست و شوی آلت تناسلی خود، یک یا دو قاشق مرباخوری حنا را بخیسانید و آلت را در حالت نعوظ قرار دهید. در این حالت حنا را بر روی آلت قرار داده و شروع به ماساژ دادن آلت تناسلی کنید. پس از اینکه برای ده دقیقه آلت را به خوبی ماساژ دادید، آن را با آب ولرم بار دیگر شست و شو دهید. وقتی که پوست آلت تناسلی مردان ضخیم شود از تحریکات شدید جلوگیری خواهد کرد و در نتیجه انزال زودرس بهبود می‌یابد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که برای درمان مشکل زودانزالی اگر می خواهید از اسپری استفاده کنید بهترین پیشنهاد برای شما عزیزان استفاده از اسپری تاخیری ایرانی مانند اسپری ایموشن است که دارای ویتامین E بوده و به بهبود وضعیت رابطه زناشویی شما کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *